🏢🆕 Certificate de stare civilă într-un format nou, standardizat!
Comunicate de presă
👉 Serviciul Public Local Comunitar de Evidență a Persoanelor al Municipiului Ploiești a implementat Serviciul Informatic Integrat de Evidență a Actelor de Stare Civilă 💡🌐
❗ Vor fi eliberate certificate de stare civilă de naștere, căsătorie și deces tipărite în format nou, conform Normelor metodologice de aplicare unitară a dispozițiilor în materie de stare civilă aprobate prin HG 255/2024.
👉🏻 Certificatele de stare civilă eliberate anterior sunt și rămân valabile.
🌐 În cursul anului 2025 se vor elibera, în format nou, și:
• Certificate de divorț pe cale administrativă
• Certificate duplicate
• Extrase multilingve ale actelor de stare civilă
• Adeverințe privind statutul civil
🌐 Până la finalul anului 2025, se va implementa și Cartea Electronică de Identitate (C.E.I.) o etapă importantă în digitalizarea și modernizarea serviciilor publice din România.
❗ Reamintim că:
👉🏻 Actul de identitate poate fi schimbat cu 6 luni înainte de data expirării sau producerii unui eveniment din viață (ex: împlinirea vârstei de 14 ani; schimbarea domiciliului; schimbarea numelui ca urmare a căsătoriei/desfacerii căsătoriei etc), dar nu mai târziu de 15 zile după această dată. În caz contrar, amenzile aplicate sunt între 500 și 1000 lei, aplicându-se jumătate din minim în termen de 15 zile, respectiv 250 lei.
🟡 💻 Noile modele de certificate de stare civilă pot fi vizualizate accesând următorul link: https://depabd.mai.gov.ro/siieasc.html
🟡 💻 Detalii suplimentare legate de actele de stare civilă și de identitate, pot fi vizualizate accesând site-ul oficial al SPCLEP Ploiești: https://www.ploiesti.ro/SPCLEP/
Implementarea serviciilor informatizate va aduce beneficii semnificative în gestionarea actelor de stare civilă și de identitate! 🌟🌆
❗ Vor fi eliberate certificate de stare civilă de naștere, căsătorie și deces tipărite în format nou, conform Normelor metodologice de aplicare unitară a dispozițiilor în materie de stare civilă aprobate prin HG 255/2024.
👉🏻 Certificatele de stare civilă eliberate anterior sunt și rămân valabile.
🌐 În cursul anului 2025 se vor elibera, în format nou, și:
• Certificate de divorț pe cale administrativă
• Certificate duplicate
• Extrase multilingve ale actelor de stare civilă
• Adeverințe privind statutul civil
🌐 Până la finalul anului 2025, se va implementa și Cartea Electronică de Identitate (C.E.I.) o etapă importantă în digitalizarea și modernizarea serviciilor publice din România.
❗ Reamintim că:
👉🏻 Actul de identitate poate fi schimbat cu 6 luni înainte de data expirării sau producerii unui eveniment din viață (ex: împlinirea vârstei de 14 ani; schimbarea domiciliului; schimbarea numelui ca urmare a căsătoriei/desfacerii căsătoriei etc), dar nu mai târziu de 15 zile după această dată. În caz contrar, amenzile aplicate sunt între 500 și 1000 lei, aplicându-se jumătate din minim în termen de 15 zile, respectiv 250 lei.
🟡 💻 Noile modele de certificate de stare civilă pot fi vizualizate accesând următorul link: https://depabd.mai.gov.ro/siieasc.html
🟡 💻 Detalii suplimentare legate de actele de stare civilă și de identitate, pot fi vizualizate accesând site-ul oficial al SPCLEP Ploiești: https://www.ploiesti.ro/SPCLEP/
Implementarea serviciilor informatizate va aduce beneficii semnificative în gestionarea actelor de stare civilă și de identitate! 🌟🌆